Rich & Famous - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu Rich & Famous - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu

Rich & Famous

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik heb hier inmiddels een beetje geproefd aan het leven van de welvarende mensen in de US: Martha's Vinyard (vakantiebestemming van Obama dit jaar), Yale en Harvard (beide vele beroemdheden voortgebracht). Martha's Vinyard was echt tof! Een eiland voor de kust van de laagste punt van Massachussets. Op de boottrip erheen zie je cruises voorbij komen met een helicopter op het dek. Als je de andere kant op kijkt, naar de kust van het eiland zie je mooie ruime buitenhuizen Tenminste dat hoop ik maar want het eiland heeft naast strand en water niet heel veel te bieden. Maar het strand dat het bied is dan ook geweldig, vooral de golven. Natuurlijk liep ik niets vermoedend de zee in om door de eerste de beste golf weer terug op het strand gesmeten te worden. Gevolg: hele bikini vol zand, ik had een cupmaat groter en zoals Simone en ik dat vroeger noemde een flink zandpiemeltje. Toen ik eenmaal in het water was en me verlost had van al het overbodige zand, genoot ik van de golven. Werd nog wel een paar keer verrast, wat een lachsalvo van de andere tot gevolg had, die op hun beurt dan meestal door de golf daarop gepakt werden. Proestend en lachend gingen we dan weer het water uit om op het strand te liggen en om ons heen te kijken. Wat opviel is dat ze hier van die echte Baywatch oranje dingen hebben. Die dingen waarmee Pamela het water in rent in de filmpjes. Het was een erg geslaagd uitje.

Yale is absoluut een mooie universiteit, maar dat mag natuurlijk ook wel als je zoveel geld hebt. Het is een mooie groene gotische omgeving. Het doet een beetje Harry Potter achtig aan. We liepen er een beetje rond er was een soort van IDEE-week, er waren allerlei spelletjes op het terrein voor toekomstige Yale-ers.
Na een beetje rondgelopen te hebben gingen we de bieb in. Daar dook ik achter een computer om te kijken of zij een beetje informatie hadden die ik kon gebruiken voor mijn scriptie. Ik vond één perfect boek, wat ik uiteraard moest kopieren, omdat ik geen fotografisch geheugen heb en dus wat langer doe over het lezen van een aantal pagina's. Wat mij toen opviel was dat de facaliteiten van de VU een stuk beter zijn dan die van Yale; shame on you, Yale! Er waren 4 zwart-wit kopierapparaten, waarvan er 3 met pasjes werkten. Ik koop dus een pasje omdat munten nogal zeldzaam zijn in het Amerikaanse geld en in de pasjesautomaat kunnen briefjes. Zit er bij 2 van de 3 papier vast ergens. Nummer 3 was bezet. Ik loop naar een balie, zegt het meisje dat daarvoor een speciale dienst moet komen van buiten de stad, dat zij dat dus niet kan doen. Ik kijken of ik de locatie van het papier kan vinden, maar durfde niet goed alle laatjes open te trekken, bang dat ik iets kapot maak. Ik kon helaas niet vinden waar het precies fout zat. Gelukkig was het andere meisje vrij snel klaar met kopieren en dus confiskeerde ik haar apparaat. Daar is halverwege mijn werk ineens het gewone papier op, ga ik over op een formaat tussen A4 en A3 in. Omdat ook het papier vervangen wordt door die speciale eenheid buiten de stad, moet ik het dus wel met dit papier doen. Uiteindelijk komt alles goed en heb ik mijn boek gekopierd voor 10 dollar.
Iets wat wel beter aan Yale is dan op de VU op het gebied van apparaten is dat als je een briefje van 10 dollar invoerd, je niet voor 9 nog wat aan kopietjes kan maken, maar voor 30 dollar. Dat moeten we in Nederland ook maar invoeren denk ik:) Ik gaf mijn pasje met de 20 dollar die ik 'gratis' had gekregen aan een Yale student die er erg blij mee was, heb ik mijn goede daad ook weer gedaan!

Ook Harvard is erg mooi, net zo groen alleen ruimer opgezet. Ook voelde het wat rustiger, ondanks dat hier duidelijk meer toeristen waren. Natuurlijk probeerde ik ook hier een boek uit de bieb te lenen. Hier waren ze echter een stuk strikter dan in Yale, ik mocht geen boek lenen zonder een brief van de bieb dat de boeken die ik wilde lenen echt per se hier gehaald moesten worden. Helaas, want ik vond een onderzoek wat heel erg relevant leek in het archief. De medewerkers die me hielpen waren zelf nog nooit in het archief geweest, dat vond ik wel erg apart. Ben ik bereid verder te gaan dan de Harvard mensen, mag dat niet:(

Rich & Famous life in Amerika. Het doet niet zo pocherig voor als ik verwacht had. Maar ja, ik ben nog niet in LA geweest, misschien verandert mijn mening dan!

  • 20 Juli 2009 - 05:58

    Paul:

    Hey there chicky,

    kon je niet stiekum wat van die boeken `lenen`. :) Als je toevallig rond 18 t/m 30 okt in Florida zit.. Ben ik er ook! A woohoo..

    Keep me posted! Veel plzr met wat je nog allemaal gaat meemaken en tot het volgende berichtje!

    Xje je Neef

  • 20 Juli 2009 - 08:46

    Elike:

    Heerlijk van het buitenleven/vakantieleven van de rijke stinkerds geproefd. That's the way to do it! Het klinkt echt super allemaal. Had alleen verwacht dat de security veel erger zou zijn op de universiteiten. In NY kan je geen enkel universiteits gebouw binnen als je geen pasje hebt en ook de Robarts library van Toronto kan je niet in als je niet je universiteitspasje laat zien. Dus stinkerd, be lucky you got one book ;) Heb je ook niet dat je wel op zo'n HP universiteit wilt zitten als je Yale en Harvard zo ziet?! Nederland is wat dat betreft toch wel een beetje saai, alhoewel UvA ook wel mooie gebouwen heeft in het centrum, except mine. Heel veel plezier in Boston, ook aan Metsje en Simone en een goede verdere reis. Wacht het vervolg rustig af!

    xoxo

  • 20 Juli 2009 - 18:00

    Attje:

    Hi,

    Kan zo'n "rijke"student niet gewoon het boek kopen? En hoe speelden de red socks?
    Samen met Jelle de verjaardag gevierd. 't Was erg gezellig. Heerlijke rabarbertaart -door Jelle zelf gemaakt- gegeten en vele bekenden en vrienden gesproken en verwend met allerlei cadeau's. Jacoba nog aan de telefoon gehad. Zij zaten bij George Lake.
    Fijne reis verder en groetjes aan allen.

    Attje

  • 22 Juli 2009 - 18:19

    Namkje:

    Gaat lekker daar met jullie. Enjoy! Zo zie je maar weer, hier is dit beter en elders daar weer. Niets is perfekt, moet je maar denken. Ben niet zo voor dat voorstel van je neef hoor!
    De groetjes aan allemaal en een fijne voortzetting van jullie reis!
    lfs. Namkje

  • 22 Juli 2009 - 20:13

    Angelique:

    Hiep Hoi,

    kom net de bioscoop uitlopen...Harry Potter, nou na je opmerking van Yale ben ik natuurlijk razend nieuwsgierig....alhoewel er duiken nu ook meerdere films op in mijn hoofd...Ennywey zijn de amrikaanse heren nu ook echt All america boys? I need foto's!

    enjoy!

  • 27 Juli 2009 - 19:57

    Helena:

    He Marieke,

    Alles goed in de USA? Zo te lezen vermaak je je prima! Ik heb je een berichtje gestuurd met een link naar wat foto's van de bruiloft. Jammer dat we je moesten missen... Was een fantastische dag met een super feest!!

    Lfs Helena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2009

Hulp

14 November 2009

Peruaanse kinderen

05 November 2009

Duizelingwekkende Hoogtes

09 Oktober 2009

Manu Jungle

19 September 2009

Tarray, een andere school
Marieke

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 22103

Voorgaande reizen:

08 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Mijn tweede reis

01 Juli 2009 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: