Hulp - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu Hulp - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu

Hulp

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 November 2009 | Peru, Cusco

Beste iedereen,

Via deze weg zou ik graag om hulp willen vragen voor mijn project. Hulp in de vorm van geld. Zoals ik in het vorige bericht heb laten weten ben ik dus aan het werk in een school met minder fortuinlijke kinderen. Enkele daarvan zijn zo onfortuinlijk dat ze erbij lopen als Kruimeltje, daarmee bedoel ik schoenen die kunnen praten omdat ze zo versleten zijn. En als het alleen de schoenen zouden zijn was er natuurlijk geen probleem. Maar deze kinderen hebben thuis ook geen mogelijkheid om zich te wassen, of om uberhaupt schone kleren aan te trekken. Je kunt je wel voorstellen hoe een kind van twee dan ruikt! Ik bedoel je hoeft maar één keer in je broek te plassen om de rest van de maand naar urine te ruiken.

Vroeger waren er douches in mijn project, door een constructiefout is echter de hele boel in elkaar gelazerd. De aannemers zijn uiteraard nergens meer te vinden dus op gratis reparatie hoeft het project niet te rekenen. Toch wil Louisa graag de douches herstellen om de kinderen toch hygienischer over straat te laten gaan. En hiervoor heb ik jullie hulp nodig. Zouden jullie een (kleine) donatie willen doen voor het project zodat het geheel regenseizoenklaar gemaakt kan worden en misschien zelfs afgebouwd kan worden (binnen niet al te lange tijd) zodat de kinderen weer stromend water hebben om zich te wassen?

Mail me (marieke_izelaar@hotmail.com) als je een donatie wilt doen, dan zal ik de gegevens in terugsturen!

ps. Elke Euro helpt, want een euro is alweer 4 soles en daar kan het project wat mee!

  • 19 November 2009 - 18:59

    Kees:

    He Marie, ik heb 100 (soles :-) overgemaakt

  • 20 November 2009 - 16:56

    Metsje:

    Dag Marieke,

    Een wervende mail helpt altijd. en natuurlijk is het nodig dat voor de regentid echt begint er weer gedouched en gewassen kan worden.En natuurlik ook voordat het weer kouder wordt. Je weet ik ben binnenkort jarig dus ik zal iedereen vragen niet voor mij een kado te kopen maar voor het doucheproject te doneren. Ik hoop dat de douches zo weer wat dichterbij komen. Want ieder soles helpt natuurlijk. Ik zal zelf natuurlijk ook een bijdrage geven. En wat ga je zelf doen en lukt dat en beetje want ook jij moet dan of sparen of actief aan het werk om natuurlijk die sjaals te verkopen die de vrouwen aan het breien zijn. Met het schaatsen kan ik nauurlijk wel een lekkere keelverwarming gebruiken.

    Zet 'm op en geniet ook nog een beetje van het mooie land. Nog maar een maandje en dan zien we elkaar weer.

    liefs, Mama

  • 26 November 2009 - 12:02

    Metsje:

    Hoi Lieverd,

    Vandaag zeg ik maar even gefeliciteerd met je verjaardag.Wel gek jij zo ver weg en wij hier.
    Vandaag zullen we je vast nog wel even spreken. Maak er een fije dag van.

    liefs mama

  • 26 November 2009 - 16:48

    Beppe:

    Hallo Marieke

    Van uit Drachten hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt met al je vrienden daar. Je tijd schiet al snel op en ik zie er naar uit dat je terug komt,maar geniet eerst nog lekker van die laatste weken.
    Morgen komt je mama hier en die wil ik wat geld voor jou goede doel meegeven.Ik wens je veel succes en hoop dat het toch weer een klein stapje is tot verbetering van de levens omstandigheden voor de kinderjes daar.

    Nog hartelijk dank voor je kaart en tot gauw.

    Liefs beppe


  • 28 November 2009 - 14:02

    Simone:

    Dag allerliefste grote zus,

    Je bent al 22:) Wat gaat de tijd toch snel, en even bijna is mama al weer 50 en dan ben jij ook weer terug!:P

    Ik ga ook geld overmaken, zo bouwen we met zn allen aan een nieuwe douche! Ga nog even kijken of ik mensen kan overhalen!

    kus

  • 03 December 2009 - 12:30

    Anna Tamsma:

    Hee marieke!!
    ik hoop dat je het een beetje naar je zin hebt!! het lijk me soms wel moeilijk.. maar wat een ervaring!! ik spreek wel weer met je bij!
    groetjes Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2009

Hulp

14 November 2009

Peruaanse kinderen

05 November 2009

Duizelingwekkende Hoogtes

09 Oktober 2009

Manu Jungle

19 September 2009

Tarray, een andere school
Marieke

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 22102

Voorgaande reizen:

08 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Mijn tweede reis

01 Juli 2009 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: