Duizelingwekkende Hoogtes - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu Duizelingwekkende Hoogtes - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu

Duizelingwekkende Hoogtes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 November 2009 | Peru, Cusco

Twee weekenden op duizelingwekkende hoogtes. Eerst was er het bezoek aan Puno en het Titicacameer en daarna de Salkantaytrek naar Machu Picchu.
Mijn trip naar Puno begon in een ontzettend lange busreis met de uiterst geweldige film 'Don't mess with the Zohan'... Ik denk niet dat er veel films zijn die slechter zijn dan deze. Gelukkig was hij niet ook nog eens nagesinchroniseerd, want dat had het alleen maar erger gemaakt.

Na 6 uur nachtbus en een aantal uurtjes bijslapen in het reisbureau begon onze boottocht over het meer. De vaart begon goed, er dreef een lijk in het water, naast onze boot(!) De politie was erbij en de mensen van het criminele lab ook. Was wel interessant om te zien, hoe die mensen bezig waren.

De rest van de reis verliep zonder doden en was erg interessant. Als eerste voeren we naar de drijvende eilanden. Deze eilanden zijn gemaakt van een soort riet en drijven letterlijk in het meer. Het riet waarmee het eiland gemaakt is, wordt ook gebruikt voor de huizen en dient als voedsel.

Na het drijvende eiland aangedaan te hebben gingen we naar een ander eiland. Daar zouden we de avond doorbrengen in een gastgezin. Mijn gastgezin had een lammetje en 4 kleine kittens, dat was erg schattig om te zien! 's Avonds hielden we een feest in traditionele kleren. Dat was wel heel erg gaaf om te doen!
De volgende ochtend vertrokken we weer van het eiland en gingen naar een andere. Daar liepen we wat rond en aten forel. Na een lange bootrit arriveerde we in Puno. Puno is een van de saaiste steden die ik ooit gezien heb. Helaas moest ik er 5 uur doorbrengen voordat de bus vertrok... Erg jammer! Ik ging dus met vrienden naar een cafeetje, dronk wat en speelde kaart. Vervolgens aten we ons avondeten en konden we de nachtbus weer in.

Afgelopen weekend was de Salkantaytrek. Van vrijdagochtend 7 tot dinsdagmiddag 12 uur was ik aan het wandelen in de Andes. De Salkantaytrek is een alternatieve Incatrail, een stuk rustiger, maar ook langer en afwisselender. Je loopt door de hooggebergten op een hoogte van 4600 meter langs de Salkantay, de op één na hoogste berg van Peru. Er ligt dan ook continu sneeuw op, wel raar om te zien, droog en tegelijkertijd sneeuw! Na de Salkantay daal je weer 2000 meter af en op dat moment zit je in de bovenste laag van het oerwoud.

De wandeling was best zwaar, zeker na 4 maanden van zo goed als geen sport... Maar ik heb het overleefd! Met een aantal muggenbulten meer en slechts 1 blaar ben ik veilig in Machu Picchu aangekomen, het doel van de reis. Machu Picchu was helaas een beetje bewolkt, maar desondanks heel erg mooi en zo groot!!! Ik heb niet alles kunnen zien, zo groot is het en toch heb ik er 6 uur doorgebracht!!

De foto's staan weer online op picasaweb.google.com/mariekeizelaar

  • 06 November 2009 - 06:00

    Kees:

    he Marie, klinkt wel erg mooi die (dagen-) lange wandeling door de bergen, aantrekkelijk ook om op die manier je laatste babyvet te verliezen (-: en ik ben benieuwd of je nog wat van dat lijk hebt gehoord, kus

  • 06 November 2009 - 09:55

    Paul Du Pon:

    Hey dame,

    Ik ben ook weer terug van een 2weekse vakantie, dus kan weer volop jou avonturen lezen!
    Heb je niet een klein btje kunnen lachen om Adam Sandler en z'n stretchy legs? :P
    Lijkt me erg indrukwekkend om een incatrail te volgen en de natuur te bewonderen! Is weer een swat anders dan Southbeach en NYC..

    Veel plezier met het volgende avontuur en keep safe :)

    Dikke kus je neef! X

  • 06 November 2009 - 10:55

    Metsje:

    Dag Marieke,

    Gelukkig dreef jij daar niet in het water,wel een bizarre ervaring lijkt mij.Ziet de sneeuw er daar wel hetzelfde uit of is het heel hard omdat het daar altijd vriest? Wordt er niet geskied? Kortom ik heb genoeg vragen en ik wel nog wel wat meer verhalen horen over Machu Picchu.

    Doe je best met de kinderen want ook die ervaring lijkt mij heftig.

    liefs Mama

  • 06 November 2009 - 16:19

    Simone:

    Dag ot:)

    Ontzettend leuk al die verhalen..
    Krijg steeds meer zin om er ook naar toe te gaan!
    Vooral zeg maar al die leuke indrukken en dat uitzicht;)
    Zoals pappa het zou zeggen!
    Ik heb lekker lang geskyped dus wij kunnen er tegen aan weer:)

    xx Simone

  • 08 November 2009 - 12:42

    Nelleke:

    Hola Marieke,

    Cóma está? Digames que tienes español?

    Met belangstelling heb ik de afgelopen maanden jouw belevenissen gevolgd.
    Je hebt al heel veel meegemaakt en gezien. Nu je in Peru zit en ik lees over je
    belevenissen, ga je vanzelf wat meer verdiepen in het land. Je foto’s geven dat
    beeld ook goed weer.
    Een weetje over Peru. De grootste exportproducten van Peru zijn koper en cocaïne!
    Ongeveer een maand geleden was er een documentaire op Discovery Channel ivm een nieuwe tunnel door de Andes die ontworpen is om de landbouw in het westen van Peru te verbeteren. Deze tunnel wordt één van de diepste ter wereld. The Peruvian tunnel en dam.
    Er zijn zoals gebruikelijk altijd voor – en tegenstanders maar het is een hot item in Peru. Merk je hiervan ook iets?
    Je bent naar Machu Picchu geweest, de stad van de Inca’s die door de Spanjaarden nooit ontdekt is en daardoor ook niet vernietigd is. Wat moet dat indrukwekkend geweest zijn om daar te mogen rondlopen. Ik ben wel een beetje jaloers. Wie weet kom ik daar ooit nog een keer.
    Marieke, estar bien y adios.

  • 09 November 2009 - 14:12

    Elike:

    De foto's geven een mooi beeld weer van een hele andere wereld, waar de mensen niet veel hebben maar de cultuur oud en kleurrijk is.
    Heb je nog last van cultuurverschillen of ben je er ondertussen al aan gewend? Wat zijn de opmerkelijkste verschillen tussen NL en Peru?
    Machu Picchu is natuurlijk vet interessant, echt een archeologische droom :)
    En die trail is best heftig zo te zien/lezen!
    Laat je maar van je crea bea kant zien tijdens de knutsel uurtjes!
    Succes en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2009

Hulp

14 November 2009

Peruaanse kinderen

05 November 2009

Duizelingwekkende Hoogtes

09 Oktober 2009

Manu Jungle

19 September 2009

Tarray, een andere school
Marieke

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 22100

Voorgaande reizen:

08 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Mijn tweede reis

01 Juli 2009 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: