Fourth of July - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu Fourth of July - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu

Fourth of July

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington

Gisteren was een typisch Amerikaanse feestdag, tenminste dat was wat ik verwachtte. Vlaggen uit, mensen verkleed en een enorme drukte in de Hoofdstad. Misschien kwam het dat de stad erg ruim is opgezet of omdat het feest niet zo intens beleefd wordt als ik dacht, maar echt druk was het niet. Ook heb ik slechts 3 mensen enigszins verkleed gezien. Verkleed betekende in dit geval een hoge hoed op. Ook was het opvallend dat er niet eens veel vlaggen wapperde in de stad. In de straat van Jacoba en Sander (mijn tante en oom waar ik logeer) waren zij, samen met hun Armeense buren, de enige die hun vlag uit hadden.

Toen ik Simone en mamma van de luchthaven ging ophalen, zag ik ook daar niet bijzonder veel aandacht voor deze speciale feestdag. Dit veranderde echter toen we naar de Mall gingen. Deze Mall is het deel van de stad waar alles gebeurd. Hier staat het Witte Huis en de meeste grote musea zitten hier ook. Het was ook hier waar het grote vuurwerk zou plaatsvinden. En dat was PRACHTIG!!! Heel veel en heel mooi vuurwerk! We kunnen nog wat leren voor oud en nieuw! Het was zo mooi! De meest voorkomende kleuren waren uiteraard rood wit blauw, maar zo apart! Het ene vuurwerk leek op een kusmond en het andere kwam recht op je af, maar welke variant je ook zag, het was super indrukwekkend! Ik kwam terug met ruim 100 foto's, deze heb ik inmiddels terug weten te brengen tot 17. Ik zal ze posten zodra ik daar zin in en tijd voor heb.

  • 06 Juli 2009 - 08:54

    Elike:

    De werkelijkheid, dat we je pas over een half jaartje weer zien, dringt pas langzaam door. Gelukkig maar, want dan kan je aan het idee wennen en vet gaaf(!), want je gaat een heleboel leuke dingen doen die je nooit meer van je leven gaat vergeten! Jammer dat 4th of July niet aan je verwachtingen voldeed, misschien leeft het niet meer zo bij deze generatie Americans en is het meer een soort van Thanksgiving (rd. family h-day) geworden. De Mall klinkt goed, heb je al veel dingen uit National Treasure gezien, geniet ervan, waan je in the movies! En kom maar op met die foto's!!!

    xoxo

  • 07 Juli 2009 - 14:37

    Beppe:

    Leuk om je berichtjes te lezen Je hebt zo al het één en ander van Washington gezien en er is nog veel meer.Geniet er maar van met de hele club en ik hoor graag je verhalen.Fijn dat mama en Simone er ook zijn,doe iederéén de groetjes.

    liefs beppe

  • 09 Juli 2009 - 07:18

    Kees:

    He Merie,
    Dat had ik niet verwacht dat nieuwelingen als Armenen en Friezen wel vlaggen, misschien omdat 'bekeerlingen' altijd het meest puritein zijn. Mensen die gestopt zijn met roken zijn ook altijd zo fanatiek anti. Wat Polen betreft ... je hebt voor een groot deel gelijk.

  • 11 Juli 2009 - 14:41

    Oma En Opa:

    Wat een verrassing om zo wat van je te horen. Je moet om te beginnen iedereen de groeten van ons doen. Het wordt langzamerhand een hele familie-clan daar. Wij zijn nogal druk geweest en dat zal nog wel even zo blijven, want oom A. is inmiddels overleden en we moeten allerlei opruimen.We hopen, dat jullie erg veel zullen zien en beleven en we zien er nu al weer naar uit om je terug te zien.
    Groetjes van oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2009

Hulp

14 November 2009

Peruaanse kinderen

05 November 2009

Duizelingwekkende Hoogtes

09 Oktober 2009

Manu Jungle

19 September 2009

Tarray, een andere school
Marieke

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 22104

Voorgaande reizen:

08 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Mijn tweede reis

01 Juli 2009 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: