Punta del Este enzo - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu Punta del Este enzo - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Marieke Izelaar - WaarBenJij.nu

Punta del Este enzo

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Juli 2012 | Uruguay, Montevideo

Hey iedereen,

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen. Voornamelijk omdat ik bezig ben met mn onderzoek en daar eigenlijk niet veel bijzonders over te melden is. Ik interview veel verschillende mensen in de regering die mij hun mening vertellen over het participatie beleid. Dat is wel interessant omdat er maar weinig mensen zijn die het echt vinden werken. Omdat ik merkte dat de regering eigenlijk geen idee heeft wat de bevolking wil en waarom ze niet participeren. Dat is vrij apart vind ik, want het gaat er uiteindelijk om dat de regering op een directere manier de wensen van de bevolking uitvoert. Nu voer ik dus enquetes uit op straat om te kijken wat de interesses zijn van de bevolking. Ik kan natuurlijk nooit een onderzoek doen voor heel Montevideo, dus ik beperk me tot twee wijken in het centrum. Hiervoor heb ik nog 3,5 week. Hierna wil ik 1,5 week gaan optrekken met Anika en Carolina, die naar Buenos Aires komen om mij te vergezellen.Daar heb ik wel zin in: 1,5 week vakantie!

Hier heb ik ook nog een tripje gemaakt, naar Punte del Este. Dit is een soort Zandvoort, een onbetaalbare badplaats waar veel toeristen komen. In de winter, want dat is het nu, was er helemaal niemand. Lekker rustig:) Gelukkig is het hier best mooi weer, ook al is het soms zeer koud, wel 5 graden ;) Er is ook al een keer een weeralarm geweest omdat het zeker 2 nachten 0 graden zou worden. En tja dat moet de bevolking wel weten, want dan kun je jezelf er op kleden... Haha! Zo ¨extreem koud¨ was het niet toen ik naar Punta ging, er scheen een heerlijk zonnetje en het waaide er flink. Al met al leek het op een warme herfstdag waarbij je lekker kon uitwaaien op het strand.En Didi (een Nederlandse student die ik hier ontmoet heb) en ik waren niet de enige die aan het uitwaaien waren, we zagen ook 5 zeeleeuwen genieten van het zonnetje en de wind op een rots niet ver van wij waren gaan zitten. Ik vind het altijd leuk dat soort beesten gewoon in het wild te zien, toch wat anders dan het dolfinarium :)

Bij Punta in de buurt was een huis gebouwd a la Gaudi stijl, alleen dan zonder al het mozaiek, en met iets minder details, maar nog erg mooi. Fotos van dit huis staan uiteraard op FB en picasaweb.google.com/mariekeizelaar. Voor degene die interesse hebben wat beeldmateriaal te krijgen bij mij leven hier :)

Mijn volgende verslag zal ongetwijfeld wat interessanter zijn, aangezien ik dan aan het touren ben (geweest) door Argentinie en wat leukere reisverhalen te vertellen heb :D

Xx Marieke

  • 04 Juli 2012 - 18:58

    Simone:

    Leuk verhaal diks, leuk verhaal! nu nog even en je bent weer terug! Ga je t nou ook nog aan de regering laten zien je onderzoek? Ik ben bijna klaar, nog 2 dagen en dan noooit meer stage :P

    Grapje, ik heb aan mijn competenties gewerkt, iets waar je colette wel om kan vragen! ;) maar dat ga je ook ooit krijgen, ik ben er klaar mee!

    Nou veel plezier in Uru en in Argie en ik spreek je maandag weer!

    Dikke kus

  • 04 Juli 2012 - 20:21

    Metsje:

    Ja in veel landen hebben de mensen het idee hebben dat de regering en het volk inderdaad twee verschillende werelden zijn. Blijft apart. ik heb net de film Iron Lady gezien waarin dat ook een issue was.
    Geniet nog even van de interviews en daarna natuurlijk van Argentinië.

    liefs mama

  • 04 Juli 2012 - 21:44

    Colette:

    Hee chick, wat een coole zaken onderzoek jij! Pas je wel op dat je die regering niet boos op je wordt? Ik wil je wel graag terug zien in augustus!! Ontzettend veel plezier met je vakantie! Ik ben heel benieuwd naar de avonturen die je gaat beleven! Was leuk je laatst weer even te spreken. Sebas vertelde dat je daardoor een nogal hoge rekening had, al kan ik me niet voorstellen dat het aan dat ene belletje lag :P nou, hou je haaks en doe geen dingen die ik ook niet zou doen!! Liefs en kus

  • 05 Juli 2012 - 05:04

    Kees:

    Inderdaad niet veel nieuws te melden, jij ... want je had het allemaal al verteld :) Ik weet niet of ik je nog spreek voordat je thuis komt, denk het niet eigenlijk, want wij gaan overmorgen op vakantie. Misschien is er nog ergens wifi onderweg, je weet het nooit. Veel succes met je saaie onderzoek (ook heel relevant), prettige vakantie in A. en tot snel in A. in augustus, kus

  • 05 Juli 2012 - 06:48

    Nynke:

    Volgens mij gaan je interviews nog wel een extra effect hebben. Mijn ervaring is dat mensen die vragen stellen, onbewust en wellicht onbedoeld, ook dingen losmaken bij de in dit geval locals. Je kijkt met andere ogen en kunt dat kritisch aan de orde stellen. Ze zullen niet voor je applaudiseren dus wellicht merk je niet wat je teweeg brengt maar ik schat zo in dat je meer effect hebt dan je voorziet. Alleen is dat dan weer niet direct in je scriptie te vatten denk ik. Afijn, wees maar lekker kritisch en prik maar hier en daar wat luchtballonnetjes lek. Dat schudt de boel op.
    En verder... wauw Buenos Aires, wil ik ook heen. Zooo leuk lijkt me dat. Gaan jullie een leuke tango avond doen...
    Heb het fijn en wij zullen foto's maken in Frankrijk, goed. Vast net zo interessant, haha
    liefs

  • 18 Juli 2012 - 17:16

    Els Staphorst:

    Marieke, wat gaat de tijd tocht snel, nog een paar weken en we kunnen je weer live begroeten. Maar eerst ga je natuurlijk nog genieten van je verblijf, en daarna je vakantie. Ik ben net terug van een tripje Duitsland, Frankrijk, Belgie. Gisteren weer gewerkt bij Mobiel, maar het is heel rustig met aanmeldingen, want we staan 2 maanden niet op de BijBanen-site. Ik vind dat niet erg, kan ik vast aan mijn pensioentijd wennen! Tot gauw, Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 8991
Totaal aantal bezoekers 22090

Voorgaande reizen:

08 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Mijn tweede reis

01 Juli 2009 - 22 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: